Уроки Хореографії 4 класу

 4 класс завданя на 02.02.2022

Тема урока: Творче завдання  «Імпровізація з атрибутами»

До танцювальної символіки відносять різноманітність танцювальної атрибутики. Предмети, що часто використовуються в сучасних танцювальних композиціях, первісно наділені подвійною семантикою та функціями: маючи цілком утилітарне  призначення у повсякденному побуті, вони використовувалися в обрядовокультовій сфері як предмети символічні, ритуальні.

Танцювальний атрибут – символ, що мав у традиційній культурі важливі репрезентативні функції, а в наш час входить до розряду речей, які визначаються загальним поняттям – танцювальний реквізит. Він може відігравати лише допоміжну роль, і певним чином, поєднуючись з лексичним матеріалом, композиційною побудовою, художнім образом, сприяти розкриттю змісту танцю; а може бути і смисловим, організуючим центром танцювальної композиції. 

1) Атрибути рослинного походження, що переважно виступають як аграрно-магічні або любовно-еротичні символи: вінки, купальське деревце, весільне гільце, висока палиця з колесом-сонцем.

Вінок – символ сонця і краси, молодості, цнотливості, дівоцтва, перемоги, щастя, успіху. В Україні вінки пов'язані з ідеєю плодючості і добра. Магічно-оберегового значення набула і їх форма. Вселенська закодованість природних циклів наклала неминучий відбиток на всю символіку.

Колесо, прикріплене до жердини і прикрашене гіллям, квітами і стрічками символізувало Сонце як джерело тепла, життя, надії на добрий врожай.

Символом родючості, буйного цвітіння природи, любовних відносин було купальське деревце, хороводи навколо якого зазвичай закінчувалися тим, що його ламали, спалювали або кидали у воду. Однією з його модифікацій є Марена – солом'яне опудало чи лялька. Дуже часто купальське деревце виступає в значенні, близькому до весільного гільця. Ця семантична схожість пояснюється тим, що в давнину свято Івана Купала знаменувало початок шлюбного сезону.

Гільце – невеличке деревце або гілка, прикрашене квітами, гронами калини, кольоровими стрічками, символізувало розквітле молоде життя, любов, поєднання небесного і  земного, чоловічого і жіночого, багатство, плодючість і було неодмінним атрибутом весільних танців.

 2) Елементи одягу, такі, як хустка, стрічки, кожух, часто підкреслювали символічний зміст танцю.

Хустка або рушник – символ прихильності, любові, переходу в інший соціальний стан. Танці з хустками, мотузками або стрічками символізували таємне знання, яке допомагало досягти сакрального центру, вступити до світу духовного, відродитися новою, досконалою особистістю.

Символом достатку, заможності, здоров'я був кожух, який використовувався для створення зовнішнього вигляду «зооморфних» персонажів. Маскований персонаж у вивернутому кожусі символізував тотемного предка, прадавнє верховне божество, духа-покровителя.

 3) Музичні інструменти: сопілки, трембіти, і особливо решето (бубен).

Сопілка, оспівана в народних піснях, переказах, легендах та віршах, виступає символом заклику, збору, скликання. Її голос манить у незнане і таємниче, звільняючи людину від земних обмежень. Юнак із сопілкою – образ закоханого парубка, замріяного, сповненого високих прагнень, ліричного героя.

 Трембіта – давній інструмент Карпатського регіону, який і нині є неодмінним учасником масових урочистостей гуцулів та лемків. Сигналом трембіти сповіщають про весняне свято – вихід на полонини, про наближення колядників, спеціальною сумною мелодією повідомляють про смерть когось із гірських мешканців. Для виконання вступів до колядок та плесів на Гуцульщині в ансамблі з трембітою використовують ріг, який досі зберіг свої ритуально-обрядові функції.

 Бубон – один з найдавніших ударних музичних інструментів, що мав форму кола і виступав символом Всесвіту. В хороводах він зустрічається рідко і в основному супроводжує іскрометний темпераментний, насичений елементами трюкацтва танок. Танцюристи бубняри, вдаряючи мембраною то по коліні, то по голові чи у високому стрибку дістаючи мембрану бубна носком чобота, викликаючи у так музики передзвін брязкалець, прикрашають видовище справжнім віртуозним, ефектним виконанням.

Список атрибутів:

1. Український вінок

2.«Ковбойський» капелюх

3. Стільчик

4. Шаль для східних танців

5. Трость

6. М’яч

7. Капелюх «Шапокляк» (циліндр)

7. Український платок, хустка

8. Парасолька

9. Східна косинка з моністами

10. Стрічки

11. Циганський костюм (юбка,косинка)

12. Віяло

13. «пусто» - без атрибута

14. Капелюх Майкла Джексона (капелюх Федора)






4 класс завданя на 26.01.2022

Тема урока: Танцювальна вправа «Зачароване  танцювальне коло»

Мета: формувати у дітей навички сольного виконання знайомих рухів і навички виконання рухів за власним вибором; розвивати музикальність; оптимізувати позитивні емоції дітей.

Вихідне положення —учні і вчитель утворюють коло, в центрі якого— великий обруч. Це — зачароване коло Терпсіхори.

Перший варіант. Діти по черзі або за бажанням стають по одному у коло, а педагог у ролі Терпсіхори називає рух для виконання. 

Другий варіант. Дитина, ставши у коло Терпсіхори, одразу «підпадає під її чари» і виконує там свій улюблений рух. Усі можуть плескати в долоні або підтанцьовувати.

Музика: педагог може довільно добирати музику до названих рухів.

Другий варіант цієї танцювальної вправи з обручем:

Мета: формувати у дітей навички імпровізації танцювальних рухів; розвивати музикальність, творчість;

оптимізувати позитивні емоції, прихильне ставлення дітей.

Вихідне положення—учні і вчитель утворюють коло. У педагога — величезний обруч. Це — «винахідливе коло» Терпсіхори.

Педагог підходить до дитини, яка своїм виглядом виявляє бажання танцювально проявити себе. Опускає обруч так, що дитина потрапляє у «винахідливе коло». Дитина імпровізує в характері музики (вісім т актів, з уповільненням темпу наприкінці), діти плескають у долоні, заохочуючи її винахідливість, оригінальність проявів. Тепер дитина бере обруч і йде до дитини, до якої виявляє прихильність. Так можуть танцювати, аж поки не згасне бажання у дітей.

Музика: вчитель добирає музику, виходячи із спостережень і уподобань конкретної дитини.







 4 класс завдання на 02.11.2021


Тема урока: Третя і четверта форма рort de bras

Третя форма рort de bras



Позиція ніг 5-а, права попереду, croisé. Спочатку виконується préparation: руки з попереднього положення піднімаються через 1-у позицію в 2-ю. Корпус утримується прямо. Голова під час піднімання рук в 1-у позицію повертається обличчям до кистів і злегка нахиляється ліворуч, погляд спрямований на кисті рук. Коли руки відкриваються з 1-ої позиції у 2-у позицію, голова повертається до правого плеча.
Після цієї підготовки виконується рort de bras: руки опускаються в підготовче
становище, корпус одночасно нахиляється вперед. 

Далі, коли руки піднімаються через 1 позицію в 3-ю, корпус одночасно випрямляється. Потім третя позиція рук фіксується, а корпус у цей момент перегинається назад. Після цього він випрямляється, одночасно руки розкриваються у 2-у позицію. Голова при нахилі корпусу вперед нахиляється разом із ним, погляд супроводжує рух пензля правої руки. Під час випрямлення корпусу голова повертається до правого плеча. Під час згинання корпусу назад та розгинання голова зберігає те саме положення.

Закінчується це рort de bras рухом рук вниз з другої позиції у підготовче становище. Корпус утримується прямо. Голову повернуто праворуч. Новий елемент у 3-й формі рort de bras – перегинання корпусу; виконувати його треба плавно, з вільно опущеними та розкритими плечима, з точним положенням рук та голови. Нагинатися вперед слід у поперекових хребцях, а не в кульшових суглобах, не сутулитися або піднімати плечі, підтискати підборіддя або затримувати голову, піднімати корпус і голову - також плавно і струнко.

Згинатися назад слід, по можливості, всім хребетним стовпом (всіми хребцями), 

а не тільки в ділянці нирок і зберігати при цьому стійкість. Голова відхиляється 
настільки, щоб шия не зазнавала надмірного навантаження – залишалася вільною. 
Руки під час нахилу корпусу вперед повинні одночасно опускатись у препарацію. 
При випрямленні корпусу руки синхронно піднімаються в 1-у позицію іперетворюються на 3-ю поступально, без затримок. Коли корпус перегинається назад, руки відхиляються разом з ним, але не заходять за лінію плечей і витримують строго 3-ю позицію. При випрямленні корпусу руки плавно і одночасно розкриваються в 2-ю позицію.


Працюємо разом з видео

https://www.youtube.com/watch?v=wN_mUxLGbrM

Четверта форма рort de bras



Позиція ніг 5-та, права попереду, croisé. Спочатку виконується préparation: руки з préparation піднімаються на 1-у позицію, далі переводяться ліва на 3-ю, права на 2-ю. Корпус прямий, голова до правого плеча.
Потім виконується рort de bras - ліва рука переводиться з 3-ї позиції у 2-у, права 
залишається у 2-й, обидві кисті обертаються долонями вниз. Корпус одночасно 
повертається ліворуч із незначним прогином назад. Далі руки з'єднуються в 1-ій 
позиції, причому ліва проходить через préparation, і знову займають вихідні позиції. 
Корпус у цей час повертається в початкове положення і так утримується до кінця вправи. Голова при переведенні лівої руки з 3-ї позиції у 2-у повертається обличчям до її кисті. При повороті корпусу вліво голова повертається обличчям до правого плеча і трохи схиляється у той самий бік. Коли руки з'єднуються в 1-ій позиції, голова повертається обличчям на кисті рук і трохи схиляється вліво. Під час переведення лівої руки на 3-ю позицію, правою у 2-у голову повертається у вихідне положення.Закінчується четверта форма рort de bras опусканням лівої руки з 3-ї позиції в 2-у, потім рух обох рук з 2-ї позиції в préparation. Корпус утримується прямо. Голова у бік лівої руки, коли вона опускається з 3-ї позиції в 2-у, при поверненні обох рук в préparation голова злегка схиляється вперед і повертається до правого плеча.

Працюємо разом з видео














4-А и 4-Б класс завдання на 16.04.2021


Тема урока: Дріб з викиданням ноги назад. Хореографічна композиція "Гуцулята"

Подивитись відео, розібрати та вивчити рухи гуцульського танцю.

https://www.youtube.com/watch?v=fGB%D0%94%D1%80%D1%96%D0%B1%20%D0%B7%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%BC%20%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%B8%20%D0%BD%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D0%B4PX-WOH9w&ab_channel=%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%97%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%B9%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D1%97%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96

4-А и 4-Б класс завдання на 09.04.2021


Тема урока: Метілочка. Розтяжка. Хореографічна композиція "Сударушка".

1. Метілочка. Вихідне положення — глибоке присідання за першою позицією. Руки розвести в сторони. На затакт «і» — відокремити праву но­гу від підлоги. На «раз»—не підводячись з глибокого присідан­ня, зробити правою ногою крок уперед на півпальці, вага корпуса переноситься на праву ногу. На «і» — лівою ногою, ковзаючи внутрішнім ребром ступні по підлозі, описати півколо, почина­ючи ледь позаду і ковзаючи вперед. Коліно зігнуте й спрямова­не вперед. На «два» — не підводячись з глибокого присідання, переступити на півпальці лівої ноги, роблячи крок уперед, вага корпуса переноситься на ліву ногу. На «і» — правою ногою, ков­заючи внутрішнім ребром ступні по підлозі, описати півколо, починаючи ледь позаду і ковзаючи вперед. Коліно зігнуте і спря­моване вперед. Виконується в гопаках, козачках. Темпи помірні.

2. Вправи на розтяжку мязів:


Розтягування — процес, який можна трохи прискорити, але швидкого результату добитися неможливо. Потрібно вправи робити щодня, і в жодному разі не допускати перерви більше одного дня, оскільки це може звести нанівець попередні зусилля. Існує два види розтяжки — балістична (із прискоренням і болем) і динамічна (вправи без надмірних зусиль). Для самостійних тренувань підійде тільки динамічна розтяжка, яка досягається звичайними вправами й зусиллями.


Поради по розтяжці:

1. Починати розтягуватися краще в дитячому віці, оскільки грудні діти мають природню розтяжку, а більш старші діти ще не повністю втрачають природню еластичність.

2. Перед вправами на розтяжку потрібно зробити розігріваючі рухи — поскакати на скакалці, покрутити педалі на велотренажері або реальному велосипеді, пробігтися. Якщо починати вправлятися без розігрівання, можна зашкодити зв’язки, м’язи, ці травми вважаються серйозними й можуть довго не гоїтися.

3. Дихання повинно бути спокійним і рівним.

4. Займатися потрібно спокійно, неспішно, для підтримки темпу можна включити спокійну музику.

5. Не можна різко рухатися.

6. Одяг повинен бути вільний й зручний.

7. Поверхня підлоги не повинна бути холодною, а також повинна бути вкрита матеріалом, який не ковзає.

8. Вправи вимагають фіксації напруженої позиції в середньому на 20 секунд.

9. Біль повинна бути мінімальною, у м’язах не повинно бути печіння.

10. Розтягуватися потрібно не тільки на шпагат, для здоров’я потрібно підтримувати всі м’язи в еластичному стані.

3. Композиція "Сударушка". подивитись відео та вивчити основні кроки та рухи танцю.

https://www.youtube.com/watch?v=yM_7zSRWAq0&ab_channel=CURANTA




4-А и 4-Б класс завдання на 15.01.2021

Тема урока: Різьке développé на 45° у комбінації з підготовкою до вірьовочки. Український етюд.

Вихідне положення — п'ята позиція ніг, права нога попереду. Музичний розмір - 2/4. Підготовка - 4 такти музичного вступу. Стояти у вихідному положенні.

На затакт "і" — праву ногу, зігнувши в коліні, виворітно підняти вгору вздовж лі­вої. Носок правої ноги підвести до лівого коліна. Праву руку через підготовчу позицію провести на першу позицію долонею до себе. Корпус та голову повернути ліворуч.

1-й такт. На "раз" — праву ногу різко витягнути вперед на 45°, водночас притупнути п'яткою лівої ноги. Коліно лівої ноги трохи зігнути (demi-plié). Праву руку провести на другу позицію хвилеподібним рухом долонею вгору. Погляд спрямований на руку.

На "два" — залишаючись у позі, підняти носок правої ноги вгору.

2-й такт. На "раз*праву ногу витягнути в підйомі й опустити в четверту по­зицію. Ліву ногу витягнути в коліні. Праву руку опустити в підготовчу позицію.

На "два" — повторити рухи, що робили на затак 1-го такту.

На затакт праву ногу рвучко зігнути в коліні й підняти вгору на 90°, дово­дячи витягнутий носок правої ноги до коліна лівої у виворітному положенні.

На "раз" праву ногу всією ступнею рвучко опустити на підлогу в п'яту по­зицію ззаду лівої.

На і праву ногу різко підняти вгору, згинаючи коліно і доводячи витягнутий носок правої ноги до коліна лівої у виворітному положенні.

На "два" - праву ногу ривком опустити всією ступнею на підлогу в п'яту по­зицію попереду лівої.

На "і" повторюються рухи, що виконувалися на затакт "і".






2 частина нашого уроку, це український єтюд. Його треба вивчити по відео.





Комментариев нет:

Отправить комментарий

 2 клас урок на 10.02.2022